Levertijd
Wanneer U besteld voor 17:00 uur en het artikel is op voorraad wordt het dezelfde dag nog verstuurd (werkdagen ma t/m vr). Er kunnen geen rechten worden verleend aan de indicatie van de levertijd. Eventuele naleveringen worden kosteloos nagezonden tenzij nadrukkelijk anders vermeld. Bij producten die op verzoek van de klant met spoed bij een van onze leveranciers besteld worden, is het mogelijk dat we een deel van de extra transportkosten aan de klant doorberekenen. Dit geschiedt altijd na onderling overleg en na het goedkeuren van de klant.
Op bestelling leverbaar – informeer naar de levertijd
Artikelen welke niet op voorraad zijn en de status “Op bestelling leverbaar – informeer naar de levertijd” hebben, worden na het plaatsen van Uw bestelling besteld bij onze leveranciers. Zodra wij het des betreffende artikel in ontvangst hebben mogen nemen dragen wij er zorg voor dat deze met spoed worden doorgestuurd. Wilt U zekerheid hebben van de levertijd neem dan in eerste instantie contact met ons op zodat wij een indicatie aan U kunnen doorgeven.
Levertijd 3-5 werkdagen
Diverse artikelen tonen de levertijd van 3-5 werkdagen. Deze artikelen zijn niet op voorraad in onze fysieke winkel, maar wel op voorraad bij de leverancier. Ons voorraadsysteem is gekoppeld aan het voorraadsysteem van de leverancier. Hierdoor worden deze artikelen met maximaal 5 werkdagen na het plaatsen van Uw bestelling geleverd. Indien er meerdere artikelen worden besteld zal Uw bestelling in één zending aan U geleverd worden. Deelzendingen zijn helaas niet mogelijk. Voor België, Duitsland en Frankrijk is de levertijd in dit geval 5-7 werkdagen. Bij de overige landen zal de levertijd worden gecommuniceerd in de mail met de track & tracé gegevens.
Verzendbevestiging
Op het moment dat de bestelling door Ruitersport Gierman is verzonden ontvangt U een verzendbevestiging per e-mail. Zo weet U precies wanneer de bestelling bij U aankomt. In deze verzendbevestiging vindt U alle benodigde informatie met betrekking tot de pakketzending. Mocht U de e-mail niet ontvangen hebben kijkt U dan a.u.b. de map ongewenste e-mail na of neem contact met ons op.
Al onze pakketten worden verstuurd via Post NL. Bij zendingen buiten Nederland kan het zijn dat PostNL samenwerkt met een andere transporteur welke bij aankomst in het land van bestemming de zending zal overnemen.
Levering op afhaallocatie
Indien U ervoor gekozen heeft om het pakket te laten leveren bij een afhaallocatie dient U het pakket binnen een week na levering op te halen. Wanneer het pakket retour komt door niet afhalen worden de gemaakte verzendkosten in mindering gebracht op de factuur.
Adressering
Voor de verzending gebruiken we het adres dat de klant op de website invult. De verantwoordelijkheid voor de juiste invoering van adresgegevens is geheel voor de klant. Eventuele kosten die optreden door het invullen van een (deels) incorrect adres worden aan de klant doorberekend. De factuur wordt bij de bestelling toegevoegd. Het verzendadres is dan ook tevens het factuuradres.